বৰগীত


১। চমু উত্তৰ দিয়া:

(ক) মাধৱদেবৰ জন্ম কেতিয়া ও ক'ত হেছিল? 

উত্তৰঃ ১৪৮৯ চনত লক্ষীপুৰ জিলাৰ নাৰায়ণপুৰ অন্তৰ্গত লেটেকুপুখুৰীত মাধৱদেৱৰ জন্ম হয়। 

(খ) মাধৱদেৱ পিতৃ-মাতৃৰ নাম কি?

উত্তৰঃ মাধৱদেৱ পিতৃৰ নাম গোবিন্দগি ভূঞা ও মাতৃ মনোৰমা ভূঞা। 

(গ) মাধৱদেৱে কাৰ অধীনত শিক্ষালাভ কৰিছিল? 

উত্তৰঃ ৰাজেন্দ্ৰ শিক্ষক অধীনত তেওঁৰ টোলত মাধৱদেৱে শিক্ষা লাভ কৰিছিল।

(ঘ) মাধৱদেৱে কত শংকৰদেৱ সৈতে মিলিত হয়?  

উত্তৰঃ ধুৱাহাট বেলগুৰিত।

(ঙ) মাধৱদেৱ গুৰু কোন আছিল? 

উত্তৰঃ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ।

(চ) মাধৱদেৱে ৰচনা খেলা সর্বশ্রেষ্ঠ ঘড়িতে কি? 

অথবা, মাধৱদেৱ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীৰ্ত্তিস্তত কি?

উত্তরঃ নামঘোষা।

(ছ) মাধৱদেৱে ৰামায়ণৰ কোন খণ্ড প্ৰায়ণ কৰে? 

উত্তরঃ আদিকান্ড রামায়ণ।

(জ) মাধৱদেবৰ বগীতৰ সংখ্যা কিমান?

উত্তরঃ ১৫৭টা। 

(ঝ) মাধৱদেৱ বগীতৰ মূল ৰস কি?

উত্তরঃ দাস্যমূলক ভক্তিস।

(ঞ) মাধৱদেবৰ বগীত কি ভাবৰ প্ৰকাশ অধিক? 

উত্তরঃৎৎসল্য, দাস্য বা সাম্যভাবঃ প্রকাশ ঘটিছে।

গ্রুপ – ক পদ অংশ

১। 'নেড়িবান্ধা মোক জীৱনে মণে।'—কবিয়ে মণে নেরিবৎ কাৰণে অনুঘোধ করেছে?

উত্তরঃ কয়ে ভগবানক জীৱনে মণে নেরিবৰ অনুৰোধ আছে।

২। 'সনক সনন্দ যোগী যাহুকু ধিয়া।' — মনকসনন্দ আজি যোগীসকেলে কাক ক্যানরে বুলি কইছে?

উত্তরঃ সনক, সনন্দ আদি যোগীসকলে ভগবানক ধ্যান করে বুলি কইছে।

৩। বুলি কৈছে?

উত্তরঃ কবিয়ে বিষয় বাসনাত কাতঃ বুলি কৈছে।

৪। বগীতি কোন রচনা কাটা?

উত্তৰঃ মহাপুৰুষ শ্ৰীশ্রীমাধৱে উচনা চলা।

বগীতি কি পথগত ওন্ধা আছে?

৫। আমি 'রাঘঘ' বুলি কাৰ সাধনা করি?

উত্তৰঃ কবিয়ে 'ভগজানক ৰাজৰ বুলি সম্বোধন কৰিছে৷

৬। মোহপাশ মানে কি?

উত্তৰঃ সাংসাৰিক মায়াৰে আৱহি থকে মোহপাশ বুলি কৰে।

৭। মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ জন্ম ক'ত, কেতিয়া হৈছিল?

উত্তৰঃ লক্ষীমপুৰ জিলাৰ নাৰায়নপুৰ লেটেকু-

পুখীৰ ১৪৮৯ চনত হৈছিল।

৮। মাধৱদেৱৰ পিতৃ-মাতৃৰ নাম কি আছিল?

উত্তরঃ পিতার নাম গোবিন্দগির ভূঞা এবং মাকঃ আছিল মনোঘমা।

৯। মাক দেবৰ সাহিত্য জীৱনৰ কীত্তম কি?

উত্তরঃ নামঘোষা।

১০। নামখোক কিন্তু হেজাহী বহির্ভূত বুলি কই পায়?

উত্তরঃ নামঘোবাত মুঠ এহেজাটা ঘোষনা আছে। সেইবাবে ইয়াক হেজাৰী ঘোষা বুলি কয়।

১১। নামঘোৰ আন এটা নাম কি?

উত্তরঃ হেজা ঘোষণা।

১২। মাধৱদেৱৰ আখ্যানমূলক ৰচনাজী কি?

উত্তরঃ রাজসূয়ঃ কাব্য ও আদিকান্ড রামায়ণ।

১৩। মাধৱদেৱৰ তত্বমূলক ৰচনাজী কি?

উত্তরঃ জন্ম, ভক্তিত্নালী, নামমালিকা৷

১৪। মহাপুৰুষ মাধৱদেৱ বিচিত একমাত্ৰ নাট খনিৰ নাম কি?

উত্তরঃ অর্জন ভঞ্জন বা দধিমথন।

১৫। মাধৱদেৱ ৰচিত ঝুমুৱা উল্লেখ কৰা।

উত্তরঃ চোঃ, পিম্পা গুচ বোঝায়, ভূমি-লেট এবং ভোজন বিহাৎ।

১৬। পাঠ্যপুথি অন্তর্গত বগীতি কি ভাব প্রকাশ পাইছে?

উত্তৰঃ মাধৱদেৱ দাস্য ভক্তিৰ কৃষ্টি ভাৱ প্ৰকাশ পাইছে।

১৭। ভৰুতৰ বাবে কি পৰম ধন?

উত্তরঃ হরি চরণ যুগল ভক্তের বাবে পম ধন।

১৮। ভকতৰ বাবে জীৱনস্বৰূপ কি?

উত্তৰঃ ভকতৰ বাবে হিয়েই হ'ল জীৱনস্বৰূপ৷

১৯৷ 'মোহ-পাশ' শব্দ অর্থ কি?

উত্তরঃ মোহপাশ হল মায়াঃ বাঁধন।

২০। বগীত বুলিলে কি বুজা?

উত্তৰঃ মহাৰুষ শংকৰদেৱ আৰু মাতৃদেৱ বিৰিত পুৰুষ গীতকে বৰগীত বুলি কৈ নির্দিষ্ট কৰিব পাৰি৷

২১। বগীত কেনেকুৱা ধৰণৰ?

উত্তৰঃ বৰগীতসমূহ উচ্চ মানবশিষ্ট সাৱলীল ভাষাৰ স্তূতিমূলক কথা উপদেশ পূৰ্ণ, শাস্ত্ৰীয় ৰাগযুক্ত আৰু অধ্যাত্বক ভাৱ গধূৰ।

২২। মহাপুৰুষ শংকৰদেৱে কিমান বগীত ৰচনা কৰিছিল?

উত্তরঃ বাকুড়ি গীত।

২৩। শংকৰৱে ৰচনা চলা কিমানটা বগীত এতিয়াল পৰি গৈছে।

উত্তরঃ একুই চৈধ্যতা বা ৩৪টা।

২৪। মাধদেৱে মুঠ কিমানটা বগীত ৰচনা বুলি পণ্ডিত সকলে ঠাই দিছিল?

উত্তরঃ ১৯১ টা বা নকুরি এঘাটা।

২৫। বগীতঃ তকোনো দূটা লক্ষ্যমাত্রা?

উত্তৰঃ (ক) বৰ্গীত সমূহ শাস্ত্ৰীয় গগ-তালযুক্ত গাঁত।

(খ) বগীতৰ ভাষা ব্ৰজালী।

২৬। মাধৱদেৱ বৰগীত সমূহ ঘাইকৈ কৃষ্ণৰ কোন চৰিত্ৰ পৰিস্ফুট?

উত্তরঃ শিশু কৃষ্ণঃ লীলা বিষয়টো পরিস্ফুট।

২৭। দিয়া শব্দটাৰ মধ্যৰূপলিতা।

নাপান্ত, কেন, ভৈলোহো, তুমি, জনে, কহয়।

উত্তরঃ শব্দধর্মরূপনাপান্তনাপায়কেনকেদেরেভৈলোহোহ'লোতুমিতুমিজনেহসকলকয়কয়


ভাব বিষয়

১। চমুকৈ প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দিয়া:

(ক) … নেরিবা বন্ধ মাকে জিবনে মণে। ” –কবিয়ে জীৱনে মণে নহয় বাবে কাক অনুধাবন করেছে?

উত্তরঃ কবিয়ে জীৱনে মণে নেরিব বাবে নাহয় ' (ভগবানক অনুরাধে আছে।

(খ ) সনক , সনন্দ যাগী যাহাকু ধিয়া । —সনক , সনন্দ আদি যাগীসকলে কাক ধ্যান করে বুলি কইছে ?

উত্তরঃসনক , সনন্দ আদি যাগীসকেলে নাহয়ণক ধ্যানে বুলি কইছে।

( গ ) কবি কি হত আতুঃ হাহেভা বুলি কৈছে ?

উত্তরঃ কবি বিষয় বন্ধন আতুঃ হেভা বুলি কৈছে।

(ঘ ) বগীতিটি কোন রচনা কাটাতে?

উত্তৰঃ বগীতি মহাপুৰুষ মাধৱদেৱে ৰচনা লাগি ।

( ঙ ) বগীতি কি বন্ধ বন্ধ আছে ?

উত্তরঃ বগীতি বসন্ত বন্ধা আছে।

( চ ) কবিয়ে বান্ধব'বুলি কাক সম্বোধন করেছে?

উত্তরঃ কয়ে বান্ধব 'বুলি নাহয়ণক সম্বোধন করেছি।

( ছ ) মাহে – পাশ'মানে কি ?

উত্তৰঃ- পাশ 'মান মায়াৰ জহী অন্যমায়াৰ বান্ধোন।


২। বগীতিৰ মূল ভাবনা।

উত্তৰঃ মাধদেৱ বিৰচিত হেৰাহে বাপ পশিলো শৰণে শীর্ষক প্রার্থনামূলক বৰ্ণগীতটো দাস্য ভক্তিৰ প্ৰকৃষ্ট নিদর্শন। ঋষভ ধৰ্মৰ ইষ্ট দেবতা বিষ্ণু অংশ স্বরুপ শ্রীকৃষ্ণ ওচৈত শরণ উল সংসাঝে প্রকাশ পাওযার কথা এই বগগীত প্রকাশ পাইছে।

ভগবানৰ ওচৰত শৰণ লাহে কবিতেওঁক জিনে মৰণে নেরিবলৈ ভগৱানক কাকুতিছে। যাগসিদ্ধ পুরুষকেলে ধ্যান কর, সমস্ত বেদেও বিচারি। নাপায় , সহস্র মুখ অনন্তই যা গুণাগুণ গাই শেষ নানেজারে , সেইজনা পম পুরুষঃ মহিমা কবি দরেমে জানিবতল অপরাগ ।

বিষয় – বাসনাত মত্ত কবিয়ে ইয়াহ পরিত্রাণ বিচারি ভগবানঃ চহনত শহণ হলছে। ভকতঃ ত্রান আমার ভগবান। সেয়ে কবিয়ে ভগবানঃ ওচত কাতভাৱে তেক সংসাৰ মায়া মোহৰ পৰা পৰিত্রাণ কৰিবলৈ প্রার্থনা কৰিছে ।

ভগবানঃ দাসরুপে নিজকে প্রতিফলিত এই বগীতোত কবে তেওঁক সংসাৰ যন্ত্রণা পর মুক্তি দিবলৈ ভগবানকটিছে। নিজেকে ভগবানঃ চরণত সমর্পণ করতে এই সংসাৰ মায়া বন্ধন পরা মুক্তি হ'বলৈ এই প্রার্থনার মাজেরে কবির ভক্তিধর্মের প্রতি পরাজিতা প্রকাশ পাইছে।

৩৷ বগীতিৰ চক্ৰ চমু পৰিচয় দিয়া।

উত্তৰঃ বগীতোৰ চক হ'ল শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ প্রিয়তম শিষ্য মহাপুৰুষ শ্রীশ্রীমাধৱদেব। কবি মাধৱদেৱৰ জন্ম হৈছিল লখিপুৰ নাৰায়ণপুৰ লেটেকু পুখুৰীত ১৪৮৯ খ্রীষ্টাব্দ। তেখেতে পিতৃ আছিল গাবেবিন্দগী ও মাতৃৰ নাম আছিল মনামা।

বর্তমান বাংলাদেশঃ বাকাজেন্দ্র শিক্ষক টোলত গুজনাই। শিক্ষা গ্রহণ করছিলাম। ১৫২ চনত তেখেতে শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱক লগ পায় আৰু শংকৰদেৱে প্ৰভাতন দেখান – বৈষ্ণৱ ধর্ম গ্রহণ ধর্মচর্চাত মনানি কিরে।

কবিমাধৱদেবৰ সাহিত্যিক কৰ্মৰাজত ভাগত ভাগৱত পাব –

( ক ) আখ্যানমূলক রচনাঃ আদিকাণ্ড ঝামায়ণ ও ঝাজসূয় কাব্য ।

(খ ) তত্ত্বমূলক গ্রন্থ নামঘেষা , জন্ম রহস্য , ভক্তি রত্নালী ও নামমালিকা ।

( গ ) নাটকঃ অর্জুনভঞ্জন , চোরধহ , পিম্পা গুচ উপলব্ধি করে , ভানেজন বেহাৎ এবং ভূমি লেট পাওয়া যায়।

( ঘ ) গীতঃ বগীত ও ভটিমা ।

নামঘেষাহ'ল কবি মাধদেৱ সাহিত্যিক জীৱনঃ কীর্তিস্তম্ভ। ইয়াত এহেজাৰ ঘায়ষা থকা বাবে এইখনক হেজাৰী ঘাষাও বাবেলা হয়। মাধৱদেৱ বৰ্গীতৰ সংখ্যা হ'ল ১৫৭টা। মাধৱদেৱ বগীতৰ মূল বাৎসল্য যদিও দাস্য ভাৱ বগীতাৰে ৰচনা কৰিছে।

বর্ণনাঃ সজীবতা , ভাষাঃ মাধুর্য , কপিবাঁধা উচ্ছস আদি সার্থকূপ প্রকাশ পাইছে বাবেই সংখ্যা কম দেখতে তেওঁ সাহিত্য কর্মই শংকৈদেব পিছতেওঁর স্থান নির্ণয় করেছে। ভাষা অসমীয়া সাহিত্য ' জালিকটা পুহাৰ' দরে তেওঁর নাম চিস্মরণীয় । এইগকী মহান সাহিত্যিকৰ ১০৭ বছৰ আৰু ১৫৯৬ খ্রীষ্টাব্দ কবিহাৰ ভেলা মধুপুৰত দেহাৱসান চলা।


৪। ব্যাখ্যাঃ

( ক ) “ সহস্র বয়নে যা নপাস্ত সীমা ।

অধমে জানিবা কেন তামাঃ মহিমা। "

উত্তৰঃ বখ্যেয় বগীতফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিত সন্নিষ্ট মহাপুৰুষ মাধৱদেৱ ৰচিত 'হরি হেরে বাপ পশিলাশেণে' শীর্ষ বগগীতিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে। বগীতাকিঃ মাজেরা কবিয়ে ভগবানঃ মহিমা প্রকাশ করেছে।

বৈষ্ণবধর্মঃ ইষ্ট দেবতা বিষ্ণু অংশ স্বরুপ শ্ৰীকৃষ্ণ ওচৰত শৰণ তল সংসাৰ পৰা মুক্তি পাৱাৰ কথা এই বৰ্গীত প্ৰকাশ কৰিছে। ভগবান শ্রীকৃষ্ণা মহিমা অপা।

সনক , সনন্দ আদি যোগসিদ্ধ পুরুষ সকলে ঠিক ধ্যান কড়ে , সকলে বেদেব বিচারি নাপায় , সহ মুখ অনন্তই যা গুণ গাই শেষ না করে সেইজনা অভতা পুরু মহিমা কবির অধমে কিদহে জানিব ।

এইদরে , ভগবানঃ আপান মহিমা সাধারন লাক দূৰৰ কথা যাগী পুৰুষ , বেদে যে জ্ঞাতহয় , তাকে কবিতে প্রকাশ করেছে ।

(খ) “আতুঃ ভৈলাহে হরি বিষয় বিকেলে।

তুমি উদ্ধাৎ মাকে চরণকমলে। "

উত্তৰঃ বখ্যেয় বগীতাকি আমাৰ পাঠ্যপুথিত সন্নিবিষ্ট মহাপুৰুষ মাধৱদেৱ বিচিত 'হরি হেরেপ পশিলা শৈণে' শীর্ষক বগীতটোৰ পৰাতুলিদিয়া হৈছে।

সংসাৰৰ বিষয় বাসনা আতুৰ হৈপৰা কবি তাৰপৰা উদ্ধাৰ পাৱলৈ ভগৱানৰ। চরণ কমলত পিরিছে।

ক্রম না.বিষয়বস্তুঅধ্যায় 1বগীতঅধ্যায় 2জিকিরঅধ্যায় 3প্রশস্তিঅধ্যায় 4মী অসমীয়াঅধ্যায় 5দৃশ্যান্তরঅধ্যায় 6উদ্যোগী হাওঁ আহাঅধ্যায় 7ভাতীয় সংস্কৃতিঅধ্যায় 8অসম জন কাউন্সিল গাঁথনি সংস্কৃতিঅধ্যায় 9ইন্টানেটঃ তিতা – মিঠাঅধ্যায় 10অরুনিমা সিনহাঅধ্যায় 11অরণ্য যাত্রাঅধ্যায় 12পাশ্যত এভু মুখিঅধ্যায় 13কানাই চাতুরীঅধ্যায় 14ধৎ ঝুড়ু ধৎ ভাইঅধ্যায় 15 বিষযোগঅধ্যায় 16প্রাচীন ভাতীয় শিক্ষাঅধ্যায় 17ঋজুভাতীদ্রুত পাঠবৈচিত্র্যময় অসমব্যাকরণআবেদন ও প্রতিবেদনলেনরচনাভাব সম্প্রসারণ

সংসাৰ মায়া – মোহ জরী ডাল অতি বিচিত্র। তাহ পরীত্রাণ পায়েভা পথ পথ , ভগবানঃ চরণত শরণ লাভা । যাগী পুৰুষ সকল ধ্যানৰ বিষয় , সমস্ত বেদৰ বিচার্য , সহমুখ অনন্তই যা গুণ গাই অন্তব নানেভের সেইজনা পম পুষঃ । মহিমা কবি দরে সাধারন মানুহে ধ্রিব নেভারে। সংসাৰ দুখ যাতনাই কবিক উত্তোলিত কৰিছে।

সেতেওঁতাপরা পরীত্রান বিচায়, ভগবানক কাকুতি করে। ভগবানে কবিধাঁ কোক তেওঁ চরণ কমলত ঠাই দিই কর৷ এইদৰে ভগৱানৰ ওচৰত নিজকে সমৰ্পণ উদ্ধাৰ লভাৰ বাসনা বৰ্গীত শব্দৰ মাজেৰে প্রকাশ পাইছে।


(গ ) “ তামাঃ চরণ দুই মাহে মহা ধন ।

ভকত জনেঃ নিজের তুমি জীৱন। "

উত্তৰঃ প্রশ্নোত বগীতাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি সন্নিবিষ্ট মহাপুৰুষ মাধৱদেৱ বিৰচিত 'হরি হেরেপ পশিলো শৰণে' শীর্ষক বগীতোৰ পৰাতুলিদিয়া হৈছে। ভগৱানেই ভকতৰ ত্রাণ দৃষ্টি , তেওঁৰ যুগলেই সেই ভকতৰ বাবে পৰম ধনে এটা ভাৱ প্ৰকাশৰ বাবেই ব্যাখ্যে বগীতাকি অৱতাৰণা খেলছে ।

যাগসিদ্ধ পুরুষক ভিডিও সহ ধ্যান কর, সমস্ত বেদহ বিচার্য বিষয় ,স্র মুখ । অনন্তই গুণ গাই অন্তি যাহারা, তেনেজনা অপাৰ মহিমাৰ গৰাকীভগৱন মহিমা কবিৰ দৰে সাধাৰণৰ শক্তি পাৱাৰ আঁতৰত। বিষয়বাসনাত আতু হৈ পৰা লাকৰ মুক্তিৰ পথ হ'ল ভগৱানৰ চৰ্ণত শৰণ লাভাটো।

কবিৰ বাবেও সংসাখন বিৰক্তিকৰ হৈ পৰিছে। সেয়ে তেওঁ ভগবানঃ চরণত তেওঁবাবেঅলপমান। ঠাই বিচাচ্ছে। ভকতৰ বাবে ভগবানৰ চৰ্ণযুগলেই পৰম ধনৰ দৰে। ভকতঃ বাবে ভগজানেই খেলা জীৱন স্বরুপ। এইদরে ভগবানই যে মুক্তির পথ সেয়া এই বগীতাকিৰ মাজেরে প্রকাশ পাইছে।

৫। “ সনক যাহাকে ধিয়া ,

সকল নিগমে বিচারি নাপায় । ” —ইয়াত কবিয়ে কি প্রসংগত , কাৰ বিষয়ে কিয়া , ঠিকদরে কৈছে চমুকৈলা ।

উত্তৰ :- ভগৱানৰ অৰ মহিমা প্রকাশৰ প্রসংগত , গৱানৰ বিষয়ে ভগৱানৰ বিষয়ে ভগৱান কৈছে ।

ভগবানক পাওযাটো সহজ নাহয়। সনক সন আদি যাগসিদ্ধ পুরুষ সকল জনে পম পুরুষক ধ করে , সকলাদ অধ্যয়ন শক্তি বেচারি পারা নাযায় ,ওঁওর মহিমা অপাৰ ।

সহমুখন্তিও যা গুণমান গাই শেষ করতে নাতেভ, সেইজনা পুষৎ মহিদেব নাজানে ও তেওঁ জনতা সম্ভয়ে নহয় বুলি কবিয়ে কৈ। সংসাৰ বিষয়বসনাত আতুৰ হৈ তাপৰ মুক্তি লভিবলৈ কবিয়ে ভগৱানৰ চৰণ শৰণল'ব বিচাৰিছে। কিয়না ভকতঃ বাবে ভগবানেই।

জীৱনস্বৰূপ। কেজনা পমপুষ তিথি মহাজনেগি পুরুষ বেঁধে বিচানাও চরণত শওন উল সংসাৰ মুক্তি পাব বুলি দৃঢ় বিশ্বাস করছে। সেইবাবেই করিয়ে প্রশ্নোদ্ধত বগীতফাকিত কইছে।

৬। বগীতৰ চাৰিটা সম্বন্ধীয় বিষয়ে।

উত্তৰঃ মহাপুৰুষ শংকৰদেৱ ও মাধৱদেৱে একশৰণ হৰিনাম ধৰ্মৰ প্ৰচাৰ। ও প্রসাৰৰ উদ্দেশ্যে ভগবানৰ মাহাত্ম্য প্রকাশক এক স্তর উচ্চ আধ্যাত্মিক ভাভা সম্পন্ন গীত রচনা করা। এই গীতবায়েকে বগীত আখ্যা দিয়া হয়। বগীতঃ। কেতাবে সুকীয়া সুকীয়বে আছে , যা এই গীত আন গীত পতা পার্টি ।

বগীতে চাবিটা হল—

( ক ) বগীতবাৰে ঘগ – তালযুক্ত শাস্ত্রীয় গীত ।

( খ ) বগীতকৃত্রিম ব্ৰজালী ভাষা ৰচিত ।

(গ ) মহাপুৰুষ শংকৰদেৱ ও মাধৱদেৱেলিলা উচ্চাত্মিক ভাধাৰাঃ গীতকহেবগীত আখ্যা দিয়া হয়।

(ঘ ) ভক্তিৰস প্রকাশক বগীতবাৰেত দাস্য , সখ্য্য , বাৎসল্য , শান্ত-ঘষে প্রকাশ ঘটিছে ।


ভাষা বিষয়ক

১। দিয়া শব্দটাঃ মধ্যৰূপলিতা

নপান্ত , কেনে ভৈলাহে , তুমি , জনেহ , কহয় ।

উত্তৰঃ নপাস্ত – নহয়।

কেন – কেনেকৈ।

ভৈলাহে – হ'লো।

তুমি - তুমি

জনেঃ – জনৈ।

কহয় - কয়।

২। বজালী ভাষাসমূহের বৈশিষ্ট্য উল্লেখ করা।

উত্তৰ : অসমীয়া সাহিত্য বৈষ্ণৱ গুৰু শংকৰদেৱ ও মাধৱদেৱ বৰ্গীত ও অংকমালাৰ ব্যৱহৃত ভাষাটো ব্রজবুলি'বা ব্ৰজালীনামে জনাজাত। পঞ্চদশ বৈড় শেষ ভাগা পাউনিংশ ভাগের শেষ ভাগল অসমীয়াষ্ণব সন্ত মহন্তসকলে এই ভাষা গীত – নাট্যচনা ছিল।

( ক ) ব্রজবুলি ভাষা বা ব্ৰজাভলি ভাষা সংষ্কৃত শব্দৰ প্রয়াগ স্বাধীনে দেখা যায়।

খ ) এই ভাষা আড়বী, ফার্চী আদি বিদেশী ভাষাও দেখা যায়।

( গ ) অসমীয়া ব্ৰজভাতভাষাত বিশেষ স্বাৰভানি শুধুমাত্র ভোটা ই । , এ. , আ। , অ, ও, ওও। উ.

( ঘ ) বরিজালী ভাষা দুস্বা এবং ত্রিস্বৰ প্রয়াগ প্রচুর ।

( ঙ) ' ঙ ' ধ্বংসিক বাদ দি আটা বিশেষ ব্যাঞ্জন অসমীয়া বরিজাভলীয়া আদি , মধ্য , অন্তিম স্থান উচ্চাঃ হয় ।

( চ ) প্রাচীন মৈথেলী , অবধী , ভাজেপুরী আদিত দরে বরিজালিটো বিশেষ অথবা ক্রিয়া পদত স্ত্রী প্রত্যয় যোগ নহয় , মাথা বিশেষ্যতে হয় ।

( ছ ) ব্রজভলিত বর্তমান , অতীত এবং ভবিষ্যত — ক্রিয়া সেওটি কালঃ প্রয়াগ করা হয়।

( জ ) বহুবচনঃ চিন স্বরুপে ' সব ' , সকল ' , ' গণ ' প্রত্যয়ঃ প্রয়াগ করা হয় ।

( ঝ ) অসমীয়া বৈষ্ণব গুড়ুসকলে প্রয়াগ কাটা বরিজাভলি সংখ্যা শব্দের প্রয়াগত সীমাবদ্ধতা পিরিল অংশ হয়। সংখ্যা শব্দৰ ভিৰত এক , দুই পাঞ্চ , সদস্যতা , সাত ইত্যাদি ।

( ঞ ) প্রত্যেক ভাষার সর্বনাম সেই ভাষাটির বিশেষত্ব হয়। অমদ , যুগ্মদ , ওদ , য়দ , এতদ , অদম , কিম ইত্যাদি সর্বনাম রূপ উপরি আন কিছুমান সর্বনাম রূপ পাওয়ে যায় ।

ট) ব্ৰজলীৰ ভাষা ছন্দিক। পদান্তর অকাৰ লেপ নহয়। ছন্দ বৈচিত্র্য দৃষ্টিরে বজাভলি সাহিত্য পরবর্তী চহকী ।

মুঠে কৃত্রিম সাহিত্যিক ভাষা ব্ৰজালী মৈথিলী , ভাজেপুরী , নেভাঝী এবং আন কাষৰীয়া অঞ্চল ভাষাঃ সংমিশ্রণার্থ হচ্ছে। কৃত্রিম ভাষা হেভা বাবে ইয়াত প্রথমাভ পৃভাষা বৈশিষ্ট্য দেখা যায়


পরীক্ত প্রশ্নোত্তর

প্রশ্ন ১। "নেরি বান্ধৱ মোকজীবনে মণে।" -'বন্ধু' শব্দই কাক বুজাইছে? জীৱনে মৰণে নেহিবৰ বাবে কোন খানি ধৰিছে?

উত্তৰঃ উদ্ধৃত কবিতা দুশাৰিত 'বন্ধভ' শব্দই শ্ৰীকৃষ্ণ মহাপ্রভুক বুজাইছে। শ্রীকৃষ্ণ ভগৱানক ভক্ত কবি শ্রীশ্রীমাধ দেবে কাতৈ খাটনি ধ্রিছে জীৱন ভগবানে তেওঁক মরণে নেড়ে। এই খাটিনি বা প্রার্থনার কাব্যে ঈশ্বৰ ভক্তিৰ নিদৰ্শন দাঙি ধৰিছে৷

প্রশ্ন ২। “কৃপা সাগৰ কৃপা এক বাৰ৷

কাত উলটা শলো তোমাঃ।

—'কৃপা সাগৰ' কোন? কবিয়ে কি কৃপাবতল ​​কাতঃ ককূতি করছে?

উত্তৰঃ উল্লিখিত কবিতা দুশাহীত 'কৃপা সাগৰ' পদে ভগবান শ্ৰীকৃষ্ণক বুজাইছে। ভক্তি মাধভদেভগবানঃ মহি বুজিব পার না। সংসাৰ বিষয়-বাসনাৰ মাজত তেওঁ দুখ-কষ্ট পীড়িত হচ্ছে। সেই দুখ-কষ্টৰ পৰা উদ্ধাৰ কৃপা কৰিবলৈ ভগৱানৰ চৰণত শৰণলৈ ভগৱানক কাত কৰিছে৷

প্রশ্ন ৩। "কহয় মাধভ হরি দাসকু দাস।"

—ইয়াত 'মাধৱ' কোনটি? 'দাসকু দাস' পদে কাক বুজাইছে? 

উত্তরঃ কবিতা দুশাৰিত উল্লেখ থকা 'মাধভ' শব্দই ভক্তি কবি শ্রীমধভদেবক বুজাইছে। 'দাসকু দাস' পদেও ভক্তদেবক শ্রীশ্রীমাধ্যায় নির্দেশ দিয়েছে। কবিশ্রীমাধেভকে নিজের ভগবানঃ দাস দাস রূপে কল্পনা নিজের নম্রতা ও আত্মলঘিমা গুণের প্রকাশ করেছে।

প্রশ্ন ৪। শব্দঃ অর্থলিপি :

পশিলো, যাহাকু, ধিয়া, নপাবন্ত, তুমি, ছোড়, মোহপাশ, নাহয়ণ।

উত্তরঃ

শব্দঅর্থপশিলো প্রথম, সোমালো।যাহাকু ভালো করেইধিয়া ধ্যান কর, বিচারে।নপান্তনাপায়।তুমিতুমি, তুমি।ছোড়এআ, খেলা।মোহাপাশমায়া বন্ধন।নাকরণশ্রীকৃষ্ণ, ভগবান।